Welcome – Laskavo prosymo – Willkommen

In English:

Our TSV lives social values ​​in the sense of our four „F“ Fresh – Fromm (righteous) – Froehlich (cheerful) – Free. The pulse of our club life beats in our five departments.

If you are interested in our club activities, just come to one of the training days mentioned there to get to know or try them out!

We come from Barleben and Magdeburg, from neighboring communities and a little further afield. Some of us have moved here, from the Altmark, from Saxony … or even from Syria. Some of our members have studied or worked in the USA as well as in the Soviet Union. They work in large and small companies/institutions, not yet as children or as pensioners, or on a voluntary basis, also in Wolfsburg and Zielitz or Magdeburg and Barleben.

I.e. we are multi-layered and that’s a good thing.

The purpose of the TSV 1874 Barleben e.V. is:

•      the promotion and maintenance of leisure and popular sports and all related physical training (currently gymnastics / fitness fun and volleyball)

•      The promotion and maintenance of children’s and youth sports (currently children’s gymnastics from 3-7 years for pre-school, volleyball for young people from 16 years with previous experience)

•      the promotion of senior sport to keep body and mind healthy and to improve the standard of living in old age.

We see ourselves as an integral part of life in the community of Barleben, which is active with speed and openness, from electrification more than 100 years ago to developments towards the Smart Village Barleben today, from fighting flood disasters to helping people from wars Refugee yesterday and today.

In Deutsch:

Unser TSV lebt Sozial-Werte im Sinne unserer vier „F“ Frisch – Fromm – Fröhlich – Frei. Der Puls unseres Vereinslebens schlägt in unseren fünf Abteilungen.

Wer Interesse an unseren Vereinsaktivitäten hat, kommt einfach zu Kennenlernen bzw. Probieren zu einem der dort genannten Trainingstage!

Wir kommen aus Barleben und aus Magdeburg, aus Nachbargemeinden und etwas weiter her. Wir sind teilweise zugezogen, aus der Altmark, aus Sachsen … oder auch aus Syrien. Unsere Mitglieder haben z.T. in den USA wie auch in der Sowjetunion studiert bzw. gearbeitet. Sie sind in großen und kleinen Betrieben / Einrichtungen tätig, als Kind noch nicht oder als Rentner nicht mehr oder ehrenamtlich, auch in Wolfsburg oder Zielitz bzw. Magdeburg oder Barleben.

D.h. wir sind vielschichtig und das ist gut so.

Vereinszweck des TSV 1874 Barleben e.V. ist:

• die Förderung und Erhaltung des Freizeit- und Breitensports und aller damit verbundenen körperlichen Ertüchtigungen (z.Z. Turnen/Gymnastik/Fitness Fun und Volleyball).
  • die Förderung und Erhaltung des Kinder- und Jugendsports (z.Z. Kinderturnen i.R. zwischen 3-6 Jahre für die Vorschulzeit, Volleyball für Jugendliche ab 16 Jahren mit Vorerfahrungen)
  • die Förderung des Seniorensports zur Gesunderhaltung von Körper und Geist und zur Verbesserung des Lebensniveaus im Alter.

Wir sehen uns als Bestandteil des Lebens in der Gemeinde Barleben, die mit Schnelligkeit und Offenheit aktiv ist, von der Elektrifizierung vor mehr als 100 Jahren bis zu Entwicklungen in Richtung Smart City heute, auch bei Hilfe zur Bekämpfung von Flutkatastrophen und für aus Kriegen Geflüchteter gestern und heute.